För att genomföra ett köp på zazacosmetics.se krävs det att du är över 18 år. Är du under 18 år krävs enligt Föräldrabalken målsmans medgivande. Genom beställning på zazacosmetics.se godkänner du de vid tiden publicerade villkor som anges nedan och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta. Med benämningarna vi, våra, vårt och oss nedan avses Zaza Cosmetics.
Företagsinformation:
Zaza Cosmetics AB
Spinnaregränd 4B
57432 Vetlanda
Org.nr: 559133-6135
Priser och betalning
Varje vara anges med pris inklusive moms. I Kassan kan man se det totala priset inklusive moms, eventuella avgifter samt avdragna rabatter.
Att beställa och betala via zazacosmetics.se är säkert och enkelt. Vi tillhandahåller följande betalalternativ i Sverige:
Betalning med Klarna. Läs mer om Klarna här: www.klarna.se
Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig e-postadress eller att orderbekräftelsen per automatik sorterats in under Skräppost.
Fraktavgifter
Vi skickar beställningar med PostNord. Ett Kolli-ID skickas med det sista mejlet från oss som säger beställningen är genomförd (dsv skickad). Du kan spåra ditt paket via PostNords hemsida eller via vår egen spårningssida här. Fraktavgiften visas i kassan när du genomför ditt köp. Fri frakt gäller ej tyngre produkter såsom schampo, i det fallet visas fraktavgift.
OBS! Kom ihåg att hämta ut ditt paket i tid. Om paketet kommer tillbaka till oss som outlöst paket så förbehåller vi oss rätten att fakturera dig en avgift om 250 kr för att täcka avgifter och administrativa omkostnader.
Ångerrätt
Om du ångrar ditt köp eller någon produkt från din beställning måste du låta oss veta detta inom 14 dagar efter att du mottagit de aktuella produkterna, detta i enlighet med Distansavtalslagen. För att din retur ska bli godkänd måste produkten vara obruten, oanvänd och finnas i originalförpackning med tillhörande emballage. Öppnade eller använda smink, hudvårds- och hygienprodukter återtas inte av hygieniska skäl. På detta sätt kan vi garantera att alla våra kunder köper en orörd och fräsch produkt.
Returer och byten av underkläder godkänns ej, av hygieniska skäl.
Du som kund ansvarar för risken vid returfrakt, vilket bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera väl.
Efter att du på valfritt sätt meddelat oss att du önskar returnera har du enligt lagen om distansavtal 14 dagar på dig att returnera den aktuella produkten. När vi mottagit din retur och gjort bedömningen att produkten är i väsentligt oförändrat skick kommer vi inom 14 dagar att återbetala dig, samt meddela dig via mail att ärendet är avslutat. Återbetalning sker med samma betalsätt som användes vid köpet.
För varor som inhandlats under perioden november-december erhåller du som kund en förlängd ånger- och bytesrätt t.o.m. 14:e januari. Under samma förutsättningar som ovan och mot uppvisande av kvitto/ följesedel.
Vill man använda Konsumentverkets officiella ångerblankett så finner man den här.
Personuppgiftspolicy
Läs vår personuppgiftspolicy här.